29/11-09 Första advent och hemkommen från Ullared

Denna helg har jag spenderat på annat håll.
Nämnligen Falkenberg, Ullared och Stockholm. En helt perfekt helg, med många olika unika händelser. Ullared var iallafall någonting man kommer komma ihåg hela livet, aldrig sett så mycket hysteri och så många människor samtidigt på ett och samma ställe. Helt sjukt alltså!

Vår resa startade i fredags klockan tolv åkte vi buss ner mot Stockholm, framme i Stockholm vid sex då åt vi och tog oss en öl. Sen var det bara att gå vidare till centralen och vänta tills vårat tåg skulle komma in, ullaredsexpressen.

Sov knappt någonting på hela
natten och klev upp halv fem för att halv sju gick transfer bussen till Gekås (ullared) Väl uppe vid varuhuset så vad är det första man ser? Jo, en gigantiskt kö, som då var tre timmar lång. Jippi tänkte jag som bara hade en kavaj på mig. Då säger killen som kom och hämtade oss vid tåget att vi får gå in personalingågen och VIPkort, hur häftigt var inte de? Vi fick bara glida förbi hela kön med våra kundvagnar.

Inne i varuhuset blev det
snabbt kaotiskt, knappt att man vågade ta på någonting för att man var rädd att någon skulle attackera en bakifrån för att de vill ha prylen. Jag fick iallafall med mig en hel del hem (bilder kommer så småningom)

Idag är det även första advent, herregud vad tiden går fort. Imorgon ska jag och Isatou även betala vår resa som går av stapeln den 18 januari till Afrika.

Som ni kanske förstår så har det
inte blivit speciellt mycket sömn denna helg.. Så sliten hjälte säger puss så länge!

Kommentarer
Postat av: linn

HAHA, sliten = en bild på linnie :D

2009-12-02 @ 00:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0